piątek, 26 czerwca 2015

Tarta z rabarbarem i truskawkami - lato (WB5)


Z czym kojarzy mi się lato? Z wszelkiego rodzaju ciastami i kompotami z owoców letnich. Jak w zeszłym tygodniu upiekłam pierwszy raz tartę z rabarbarem i truskawkami miałam "fleshback", poczułam gorące letnie powietrze na twarzy, zapach ciasta kruchego z rabarbarem pieczonego przez mamę w niedziele i usłyszałam moje i siostry narzekanie - "znowu z rabarbarem". A dziś za ten smak umarła bym. Znów kupiłam rabarbar i truskawki, Będę piec kolejną tartę, może przywołam lato.

Przepis na proste ciasto kruche (na tortownicę około 24 cm)
  • 125 g masła lub innego tłuszczu plus odrobinę do natłuszczenia
  • 250 g mąki
  • około 3 łyżki zimnej wody
  • 50 g cukru - optymalnie
Owoce:
  • 2 duże rabarbary
  • 150-200 g truskawek
  • cukier puder
Wsyp mąkę do miski, dodaj masło pokrojone w kostkę, następnie wetrzyj masło w mąkę do uzyskania kruszonki. Następnie dodaj 3 łyżki zimnej wody i ugniataj ciasto palcami do momentu powstania jednolitej sztywnej masy. Delikatnie rozwałkuj i przenieś na blachę. zrób w cieście trochę dziurek widelcem, następnie przykryj papierem do pieczenia i przysyp grochem , czy ryżem następnie podpiecz w piekarniku około 20 minut. Będziesz miał pewność, że ciasto nie będzie rozmoknięte. Następnie obierz i potnij w kostkę rabarbar, a truskawki w plasterki. Następnie ułóż owoce na cieście i posyp cukrem pudrem wedle uznania. Piecz przez około 20 - 25 minut. Ja piekę w temperaturze 170-180 stopni i kontroluje czas pieczenia. Tu niema niebezpieczeństwa, że ciasto podczas otwierania piekarnika opadnie.

I tak dobiegło do końca wyzwanie u Uli, dzisiejszy temat był moim ulubionym. 
SHARE:

1 komentarz

© Nasza Przygoda DIY | kreatywny blog dla dzieci i rodziców. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig