piątek, 17 kwietnia 2015

Akwarelki - umiejętność obserwacji u dziecka

 Czy kiedyś zastanawialiście się co potrafi Wasze dziecko. Ja specjalnie się nad tym nie zastanawiam i później jestem mega zaskoczona, jak w przypadku powstawania tych prac, mojego 3 latka. Pewnego dnia zauważył, że maluje pomidorki, które leżą na stole i też chciał się dołączyć. Zaczął znosić rożne owoce. Pomyslałam - "o gosz! Mój super papier do akwarelek", ale jak zaczął mi opowiadać, a raczej pokazywać, który kształt teraz rysuje, gotowa byłam lecieć po pięć kolejnych bloków. Jak widać jakoś materiału też ma znaczenie.
Po naszkicowaniu kształtu zaczął malować, wycisłam mu tylko czerwony, a on na to, że nie tylko czerwony, że jabłko też jest żółte. Zaniemówiłam bo nigdy aż tak nie analizowaliśmy kolorów. 

Owoce powstawały w błyskawicznym tempie na mandarynce był już znudzony, więc zwinełam sprzęt, żeby go nie zniechęcać. Lody już powstały ostatkiem sił, już chciał, żeby mama mu malowała.

 Jak widać pozostałe pracę powstały na zwykłym papierze, jak widać efekt jest trochę mniejszy. 

Jak myślicie, będą pasować na dekoracje w kuchni?

Najlepsze jest to, że Kai wczoraj przybiegł do mnie z bananem i jabłkiem, żebyśmy je malowali. Może uda mi się to nagrać to się pochwale.

Zachecam do takiego eksperymentowania z farbami dla "dorosłych". Oczywiście wymaga to większej ostrożności i na pewno nie polecam farb olejnych :-) 



Jakie korzyści płynną z tej zabawy:
fizyczne:  ćwiczą aparat wzroku, ćwiczy koordynację rąkosobiste, społeczne i emocjonalne: poprawa koncentracji, nauka kolorów, określanie kształtów, poznawanie różnych technik wyrazu artystycznego, radość. 


Sposób prowadzenia zabawy zależy od wieku dziecka.


A Wy jakie korzyści widzicie w takiej zabawie?

Joanna
SHARE:

6 komentarzy

  1. Jakie to fajne. Dobrze, że dziecko ciągle się rozwija i już powoli zaczyna dostrzegać szczegóły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dusza artystyczna po rodzicach..
    Asiu....wytłumacz laikowi..papier do akwareli Dobrze żeby był specjalny.. Pytam pod kontem zabaw z Jasiem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. papier do akwarel, ba specyficzną fakturę i jest bardziej wytrzymały, np. nie wygina się tak bardzo po namoczeniu jak zwykły papier. Dla dziecka nie ma to znaczenia. Nie wątpliwie farba akwarelowa fajnie się na nim rozchodzi tworząc często nie zamierzone ciekawe efekty. Na zwykłym papierze szybko wsiąka i nie da się uzyskać tak fajnych przejść. Czy to wszystko ma dla dziecka znaczenie - nie sądzę, liczy się dobra zabawa. Jednak polecam spróbować bo może to być fajna pamiątka.

      Usuń
  3. Rewelacja! Koniecznie w ramkę i do ozdoby kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam taki blok, to kiedyś wypróbuję. Na razie nie udaje mi się córki nawet na rysowanie namówić. Kredka ląduje w buzi ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna kreatywna zabawa, a przy tym niesamowicie edukacyjna :) Rzeczywiście to niezłe zaskoczenie, że maluch potrafi zobaczyć wiele kolorów w owocu :)

    OdpowiedzUsuń

© Nasza Przygoda DIY | kreatywny blog dla dzieci i rodziców. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig