czwartek, 23 kwietnia 2015

Jak zrobić w 15 minut węża z rolek po papierze toaletowym? DIY

Autorem postu gościnnego jest Handmade by Taja

Kiedyś już pisałam o pomysłach na zabawki z rolek po papierze toaletowym (post Recyklingowo). Teraz zdecydowałam sama zrobić tego typu zabawkę. W sumie od pomysłu do realizacji minęło tylko kilka chwil, stąd nie szukałam żadnych tutoriali, tylko sama pomyślałam chwilę i zabrałam się za tworzenie mojego węża. chciałam, by zabawkę można było ciągnąć po podłodze i by przy tym hałasowała. Węża zrobiłam dla mojej ówcześnie 10-miesięcznej córeczki, natomiast można go wykonać też dla starszego malucha. Kilkuletnie dziecko można zaangażować już do pomocy i frajda będzie tym większa.


Potrzebować będziecie:
- kilka rolek po papierze toaletowym (u mnie 7 sztuk)
- guziki
- sznurek
- kawałek czerwonej wstążeczki
- dziurkacz
- nożyczki
- opcjonalnie: ćwieki, farby, taśmy washi, wstążki

1. Robimy w każdej rolce 4 dziurki u góry i dołu rolki, z obu jej końców.



2. W jednej rolce, która będzie głową węża, zaginamy do środka brzegi rolki, by powstała paszcza. W tej rolce zrobiłam dziurki trochę dalej.



3. Przez dziurki przewlekamy sznurek. Zaczynamy od paszczy i kończymy na ogonie.


4. Na środku sznurka, który wypada właśnie na paszczę, naklejamy kawałek wstążeczki.



5. Na zakończeniach sznurka z obu stron nawlekamy różnokolorowe guziki. Wybrałam większe, by przeszedł przez ich dziurki sznurek.


5. Związujemy końcówki sznurka razem. Jeśli sznurek jest za długi, można przyciąć, w zależności od tego, jak długi ogon chcemy uzyskać.

Opcjonalnie: dekorujemy węża. Ja zrobiłam oczy z ćwieków, doczepiłam do zakończenia ogona kawałek wstążki, a co drugi człon udekorowałam kawałkiem taśmy washi.
Można pomalować farbą nasze rolki. Nie decydowałam się na to, ponieważ moja córeczka jeszcze wkłada wszystko do buzi.



6. Przystępujemy do zabawy :)



Taja od kilku lat prowadzi swojego kreatywnego bloga. Zajmuje się scrapbookingiem, decoupagem oraz szyciem. Od roku jest też mamą uroczej córeczki. Wiadomość o ciąży była mobilizacją do częstszego sięgania po maszynę, by uszyć swojemu maleństwu wyprawkę. Teraz nadal chętnie tworzy dekoracje dziecięce czy zabawki. Bliska jest jej idea recyklingu. Do robienia zabawek służą jej skrawki materiału, tektura czy plastikowe butelki. Ręcznie robione grzechotki czy maskotki egzystują z tymi ze sklepu na równych prawach. Bliska też jest jej idea zdrowego żywienia i stylu życia o czym pisze w swoim drugim, niedawno założonym, blogu . Zachęcam do zapoznania się z tymi miejscami.

SHARE:

4 komentarze

  1. Fajne są takie pomysły na zrobienie czegoś na szybko, a potem maluch ma frajdę. Świetnie, jeśli sam się angażuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sweitny waz!
    W ogole rolki po papierze toaletowym sa rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń

© Nasza Przygoda DIY | kreatywny blog dla dzieci i rodziców. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig