poniedziałek, 30 listopada 2015

Zrób swój własny płatek śniegu - Eksperyment {Dziecko na warsztat}


Zdecydowaliśmy się na dość prosty, a przede wszystkim bezpieczny eksperyment. Jest to znana nam metoda z dzieciństwa krystalizacji soli. Ale zamiast sznureczków robimy gwiazdkę i zanurzamy ją całą w wodzie. Ponoć można użyć również cukru i o zgrozo dość popularnego do tego eksperymentu Boroksu do którego nie jestem przekonana. Zdjęcie końcowe pojawi się wkrótce, bo z powodu użycia soli z jakimś antyzbrylaczem (szkoda mi było użyć mojej droższej ;-)) eksperyment nam się trochę przedłuża. 


Czego potrzebujemy:


  • słoik
  • ktoś mi pomoże - czy ma jakoś nazwę własną ten kudłaty drucik?
  • sól, cukier lub boroks
  • gotująca się woda
  • nitka
  • ołówek, lub coś podobnego kształtu



 Kiedy gwiazdki będą już gotowe, wieszamy je na ołówkach i montujemy na słoikach. Następnie do bardzo gorącej wody stopniowo mieszamy sól, i mieszamy tak długo, żeby się rozpuściła. Dodajemy tyle soli, aż przestanie się rozpuszczać i zalewamy gwiazdki. Pierwsze efekty widać już po dwóch godzinach, ale niestety proces spowalnia antyzbrylacz. Jutro minie drugi dzień od naszego eksperymentu. Postaram się zamieścić zdjęcie jak to wygląda u nas po dwóch dniach, ale ogólnie to czekamy na efekt "wow" za parę dni.








Dziecko na warsztat
SHARE:

10 komentarzy

  1. Gratulacje za cierpliwość! U nas by nie przeszło, ciągle jesteśmy na etapie: działanie-efekt;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł mega kreatywny.... Ale to mnie u Was nie dziwi!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł, dziwię się,z e do tej pory na niego nie wpadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też robiłyśmy eksperyment z krystalicją soli ale wasza gwiazdkowa wersja napewno wyjdzie o wiele bardziej efektownie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobry pomysł i świetny zimowy klimat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam że boraks jest trujący. Czekam na efekt gwiazdkowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trujacy nie Trujacy, zależy od stężenie. Niektórzy może i słusznie uważają ten środek zdrowszy od soli (w końcu to naturalne), ale ja jakoś nie mogę się przekonać. Może pewnego dnia, a ty może próbowałas robić coś z baroku. Ja kiedyś tam coś przeczytałam i tak mi zostało, nie zgłębialam potem tematu. Może nie powinnam tak zniechęcać. 😀

      Usuń
  7. Super kreatywny pomysł :))

    handmade-box.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Te kudłate to nomen omen druciki kreatywne :)

    OdpowiedzUsuń

© Nasza Przygoda DIY | kreatywny blog dla dzieci i rodziców. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig