poniedziałek, 21 grudnia 2015

Tradycja - Dziecko na Warsztat



Jak wytłumaczyć 3,5 letniemu dziecku czym jest tradycja? Starałam się nie komplikować sprawy i zaczęłam od prostego pytania, co pamięta z zeszłorocznych świąt. Kai wymienił Choinkę, prezenty i pierniczki, a ja powiedziałam, że tradycyjnie te wszystkie rzeczy będą u nas i w tym roku. Ciesze się, że rozumiem już co nieco, a najbardziej ucieszył mnie fakt, że tak wiele z tamtych świąt pamięta.



A naszą prywatną, własną tradycją jest pieczenie i dekorowanie pierniczków. To już nasz czwarty rok z pierniczkami. W tytule moje ulubione zdjęcie z drugiego roku naszych wspólnych świąt. Ten rok dla Kaia (bo Nerio jeszcze niewiele będzie pamiętał),bo spędzi go z kuzynami, dziadkami, ciotkami i wujkami. Lubię tworzyć nasze własne tradycje, te są dla mnie najbardziej przyjemne.

Przepis na pierniczki znajdziecie TU

W tym roku Kai głównie zajął się dekorowaniem, jak widać na zdjęciu.

Nie będę wgłębiać się w opisywanie naszych świąt ,bo dla nas to świeckie i rodzinne nie chciałabym wywołać niepotrzebnych dyskusji. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam o Waszych tradycjach.

ps.
uzupełniłam zdjęcia w poście  - eksperyment

Wokół Dzieci Słowo Mamy Ed Montessori Karolowa Mama Kre Team Kreatywnym Okiem Matkopolkowo Bez nudy 360 przygód Bawimy my się trzy Biesy dwa Duśkowy Świat Dzika jabłoń Elena po polsku Co robi Robcio Jej cały świat Cały świat Karli Tymoszko Igranie z Tosią Kawa z cukrem Laurowy świat Kreatywnie w domu LIttle bit life Gugusiowo Ciekawe dzieci Świat Tomskiego Ohana On Ona i dzieciaki Mama w biegu Zakręcony Belfer Świnki 3 Uszywki Zuzinkowej mamy Mama na pełen etat Mama Trójki Dzwoneczkowy raj mamy Ogarniam wszechświat Kreatywna mama Mama Aga Mamuśka24 Pomieszane z poplątanym Nasze rodzinne podróże Nasza szkoła domowa Panna Swawolna Odkrywcy wiedzy Z motylem na dłoni Nasz przygoda diy Zabawy z Archimedesem Schwytane chwile Pomysłowe smyki My home and heart Gagatki 3 Dziecko na warsztat
SHARE:

7 komentarzy

  1. tak … jakbym widziała mojego S. - on też pierwszy do dekorowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba wszędzie wygląda tak samo - dekoratorzy głównie dekorują swoje twarze, upychając posypkę do paszczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrego pierniczka zawsze warto wrzucić na ząb :D A potomek odtąd będzie ze Świąt pamiętał coraz więcej!

    OdpowiedzUsuń

© Nasza Przygoda DIY | kreatywny blog dla dzieci i rodziców. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig