niedziela, 10 maja 2015

Ulubiony zakup, a BLW - Bardzo głodna gąsienica


Czy kupujecie swoim dzieciom gadżety, żeby zachęcić je do jedzenia? Chowałam mojego pierworodnego na metodzie BLW, mieliśmy swoją przygodę z blw. Niestety po drugim roku, coś pękło w moim synu i postanowił "bunt dwulatka" przechodzić inaczej - przestał jeść, co miał w zwyczaju. Ograniczył swoje menu do minimum. Można powiedzieć, że w jakiś sposób poniosłam klęskę w tej metodzie, choć wcale mnie to nie zniechęciło. Zamierzam tak samo karmić moje drugie dziecię, ale dziś nie o tym.


Nawiązałam do blw, a propos  mojego zakupu dla mojego synka, czyli widocznego na zdjęciach pięknego zestawu. Należałam przez jakiś czas na facebooku do grupy rodziców, którzy karmią swoje dzieci metodą BLW i tam każdy taki zakup, był przez niektóre mamy krytykowany, że to już nie blw, bo ta metoda nie potrzebuję gadżetów. Żadnych łyżeczek w samochodziki, czy samolociki. A ja tu pytam - Czy my nie lubimy ładnych rzeczy? Czy nie powinniśmy kształtować od dziecka poczucia "piękna"? Przecież my też lubimy zjeść z ładnego talerza, wypić kawę z ulubionego kubka.

Kai uwielbia ten zestaw, chętniej jada owoce. Miska z przegródkami musi być zawsze wypełniona, a kubek jest jego ulubionym. Zupa z miseczki z gąsienicą smakuję zawsze lepiej, choć ciągle to tylko pomidorowa i rosół, ale próbuję wszystkich, które miał w zwyczaju jadać wcześniej. Ja mam wciąż nadzieję, że jego menu znów będzie tak zróżnicowane, a póki co mogę nawet zainwestować w sztućce w kształcie samolotów ;-).

Kai na pierwszym zdjęciu zademonstrował swoje zdanie - A Wy co o tym myślicie?

Joanna

Ps. Zachęcam do zerknięcia do moich wcześniejszych postów, którego autorem jest Handmade by Taja. Jak zrobić węża z rolek, czy skarpetek, robi wrażenie, a na dodatek są bardzo łatwę do wykonania.


SHARE:

13 komentarzy

  1. Ja wiem, że to głównie dla dzieciaczków, ale gąsienica jest obłędna i sama z wielką chęcią bym sobie taką sprawiła :D :D . Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziecko tego nie wybierało, ale gusta mamy podobne;-)

      Usuń
  2. gdzie można kupić taki zestaw? boski, Majka chyba by oszalała z radości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam swoje w lidlu w UK. Kubek z miseczką to był jeden zestaw, a drugi to ta tacka.Ale widzę, że jest na necie np http://www.chinacraft.co.uk/hsp-64038-portmeirion-the-very-hungry-caterpillar-2-piece-set-bowl-and-mug.aspx , ale mój kosztował około 13 £ i tyle samo ta tacka. W wyszukiwarce wpisałam Portmeirion The Very Hungry Caterpillar.

      Usuń
  3. Ale świetny zestaw :) I tak jak napisałaś , w dzieciach trzeba rozwijać poczucie estetyki. Dla mnie ma znaczenie w jakim kubku piję np. kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Córka bardzo lubi tą książeczkę. Zestaw jest świetny. Gąsienicowa miseczka idealna do BLW. Ja stosuję połączenie BLW z tradycyjną metodą i jak na razie córka chętnie je zarówno z łyżeczki jak i rączką. Rzeczy do ręki podaję zwykle na blacie krzesełka, a ostatnio też czasem na talerzu. Ta miska byłaby jak znalazł, tyle że niedawno Róża dostała zestaw z Czerwonym Kapturkiem, więc może kiedyś. Pozdrawiam i dziękuję za publikację wężowych kursów. Były węże a teraz gąsienica. Hi hi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też na początku dostawał na blacie, ale jako trzylatek awansował. Tak wczoraj na niego trochę w poście ponarzekałam i zjadł trochę cukinia :-)

      Usuń
  5. Podbijam pytanie: gdzie zamówiłaś takie cudo... talerzyk z przegródkami urzekł mnie najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam swoje w lidlu w UK. Kubek z miseczką to był jeden zestaw, a drugi to ta tacka.Ale widzę, że jest na necie np http://www.chinacraft.co.uk/hsp-64038-portmeirion-the-very-hungry-caterpillar-2-piece-set-bowl-and-mug.aspx , ale mój kosztował około 13 £ i tyle samo ta tacka. W wyszukiwarce wpisałam Portmeirion The Very Hungry Caterpillar.
      Jeszcze tu http://www.chinacraft.co.uk/hsp-64038-portmeirion-the-very-hungry-caterpillar-2-piece-set-bowl-and-mug.aspx

      Usuń
  6. a i tacke znalazłam tu http://www.chinacraft.co.uk/hsh-532-childrens-dining.aspx

    OdpowiedzUsuń

© Nasza Przygoda DIY | kreatywny blog dla dzieci i rodziców. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig