piątek, 28 sierpnia 2015

Pompony i słomka - Zabawa dla dzieci


Kolejny piątek i  tym razem postanowiłam zrobić wszystko, żeby pojawił się kolejny post. Jestem wciąż trochę zajęta - pierwszy tydzień w College dał mi trochę popalić, mój mózg trochę się przegrzał i musi ostygnąć. 

Wprawdzie post był oryginalnie opublikowany 28 stycznia 2015, ale był to okres kiedy rzadko pojawiały się pisałam na moim blogu z powodu dość męczącej ciąży, a w konsekwencji, wielu z Was nie często tu zaglądało i mógł Wam umknąć, więc zapraszam do lektury dziś

Najprostsze zabawy najczęściej okazują się najbardziej zajmującą nasze dzieci. Często bywało tak, że jak przygotowałam jakąś super zabawę, w moim mniemaniu, to Kai porzuca ją po 10 minutach. Dziś prezentuję Wam wyjątkowo prostą zabawę, którą nie jeden z Was świetnie zna.



Potrzebujemy:
słomkę
pomponiki lub kuleczki wykonane z chusteczek higienicznych

Zabawa jest świetnym ćwiczeniem aparatu mowy, przeważnie ma swój bardzo naturalny przebieg. Starszakom można ustalić jakieś reguły np:

  • Wyścig - kto pierwszy przedmucha pomponik z punktu A do B
  • Plansze z trasą 
  • dmuchanie do celu itp.


Mojego "Bombla" cieszyło przedmuchiwanie, dmuchanie i ustawianie pomponików, kompletnie nie trzymał się żadnych reguł. Zabawa zajęła go na dość długo, a przy okazji i mnie , bo zamiast coś zrobić w tym czasie, to cieszyłam się jak się bawi :-)



 Ćwiczenia tego typu mogą poprawić wydolność oddechową dzieci, a w przyszłości zaowocować piękną i płynną mowę.



Jakie korzyści płynną z tej zabawy:

fizyczne: poprawiają wydolność oddechową, ćwiczą aparat mowy.
osobiste, społeczne i emocjonalne: poprawa koncentracji, zdrowa rywalizacja, różnorodność, radość.

A Wy jakie korzyści widzicie w takiej zabawie?

SHARE:

2 komentarze

  1. Przedwczoraj wlasnie sie bawilismy w dmuchanie . Oprocz kulek my jeszcze uzyli piórek.

    OdpowiedzUsuń
  2. takie proste, a takie pomysłowe jednocześnie:)

    OdpowiedzUsuń

© Nasza Przygoda DIY | kreatywny blog dla dzieci i rodziców. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig